הנהלת חשבונות

הנהלת חשבונות

הנהלת חשבונות יסודית ומדויקת היא התשתית של כל עסק מצליח!

הנהלת חשבונות בכל עסק ועסק היא קודם כול הכרח מבחינת חוק; שנית, הנהלת חשבונות יסודית ומדוייקת תסייע בהתנהלות תקינה ומהירה, קבלת החלטות נכונות ותוביל לשגשוג העסק

על בעל עסק – כל בעל עסק - לנהל פנקסי חשבונות לפי דרישות מס הכנסה ומס ערך מוסף; כך קובעות הוראות המס משנת 1973. הוראות אלה משולבות עם תקנות מס ערך מוסף (מע"מ) משנת התשל״ו – 1976, ומתעדכנות מעת לעת. הוראות ניהול הספרים מגדירות את הנהלת החשבונות הנדרשת לפי היקף העסק, ואופיו.

הוראות המס מתייחסות לשני נושאים עיקריים: מבנה המסמכים, פנקסי החשבונות ודרכי הרישום. 

להחלטות הנוגעות לסוג הספרים שינהל בעל עסק ובאיזו שיטה אלה ינוהלו תהיה חשיבות מכרעת בהמשך, בעת ההתנהלות מול רשות המסים. סטייה מהוראות ותקנות המס ולה לגרום לפסילה של ספרי החשבונות. אל תכריעו בכך לבד! התייעצו עם מקצועי כיועץ מס, רואה חשבון או עורך דין.

ספרי החשבונות מתחלקים לסוגים שונים: 

ספר תקבולים ותשלומים: בו נרשמות ההכנסות וההוצאות של העוסק; ספר זה הוא הבסיס שעל פיו ייקבעו הן הכנסת העוסק החייבת במס, הן שיעור המס לחיוב. בספר תקבולים ותשלומים יירשם כל תקבול וכל תשלום הנוגעים להכנסות ולהוצאות העסקיות בציון תעודה, תאריך ופרטי זיהוי העסקה. 

• על בעל עסק שיש ברשותו קופה לנהל ספר קופה שבו נרשמות כל תנועות המזומנים מהעסק. בספר זה יירשמו גם התקבולים והתשלומים בציון פרטי זיהוי. הרישום בקופה מבוסס בדרך כלל על מערכת אוטומטית.

• בעל עסק המחזיק מלאי ינהל ספר תנועות מלאי לפי סוגי הסחורה על פריטיה, ויכלול רישום של כמות הסחורה בתחילת השנה ובסוף השנה - וכל כניסה ויציאה של סחורה במהלכה. בעסקים מסויימים נדרש גם ספר כניסת סחורה בו נרשמת כל כניסת סחורה לעסק בציון פרטים נוספים כשם הספק, פירוט הסחורה וכמותה.

את פנקסי החשבונות, הרישומים ומסמכים אחרים הקשורים לניהול העסק (כגון קבלות על הוצאות שהוציא העסק), יש לשמור במשך 7 שנים.



רישום חד-צידי ורישום דו-צידי

עסקים קטנים (עוסק מורשה, למשל) יכולים לנהל מערכת בסיסית המוגדרת כ"חד-צידית", הכוללת פנקסי קבלות וחשבוניות וספר תקבולים ותשלומים. לעסקים גדולים נדרש רישום הנהלת חשבונות כפולה (מערכת "דו-צידית") ובחלק מהעסקים נדרש גם רישום ההכנסות בקופה רושמת.

ניהול חשבונות מקצועי ואחראי הוא הכרחי!

ניהול החשבונות יכול להתבצע ע"י מנהל/ת חשבונות שכיר/ה המועסק בעסק במשרה מלאה או חלקית.

אפשרות אחרת היא מסירת ניהול החשבונות לרואה חשבון חיצוני, המטפל גם בתשלומים השוטפים למע"מ ומס הכנסה. לאפשרות זו יתרונות רבים עבור בעסקים קטנים ובינוניים, ובפרט לאלה החייבים בהנהלת חשבונות כפולה: רואה חשבון הנותן שירותים לחברות שונות מתנסה ומתמחה בשלל סוגיות והיבטים; הוא רשאי להתחבר למחשבי מע"מ ומס הכנסה ולייצג אותך בכל בעיה שתתעורר; הוא עשוי לאתר בעיות ותקלות בזמן אמת ולחסוך לעסק תשלומי קנסות וריביות; 

התנהלות כלכלית נכונה של העסק מקנה ביטחון ושקט נפשי, ומאפשרת לבעל העסק להפנות את עיקר מרצו ומשאביו לטובת פיתוח, הרחבה וצמיחה. 

משרד רו"ח מוטי אנאקאר ושות' מציע פתרון מקיף וארוך טווח לאותם בעלי עסקים, קטנים וגדולים, המעוניינים בהעברת האחריות הכוללת של הנהלת החשבונות לבעל מקצוע אשר יכול לספק להם פיתרון מלא, איכותי, יעיל ומדוייק. אנו מספקים שירות הנהלת חשבונות הן לעצמאיים - עוסק פטור או מורשה - הן לחברות בע"מ ומשתמשים, למעשה, כלשכת שירות חיצונית עבור לקוחותינו בכל רחבי הארץ.

במחלקת הנהלת החשבונות של משרדנו תקבלו שירות מקצועי, אחראי ואמין ללא פשרות, המלווה באדיבות ובניסיון הרב שרכשנו עם השנים. צוות המחלקה נותן בכל יום שירות למגוון עסקים מתחומים רבים ושונים ומגיש את דוחותיהם מדי חודש תוך שימת דגש על עמידה מלאה בהוראות החוק.

שירותי הנהלת חשבונות במשרדנו יכללו, לפי הצורך והמוסכם, את השירותים הבאים:

1. ניהול ממוחשב של ספרי העסק, כולל רישום חשבוניות, תנועות בנק, פקודות משכורת ותנועות חובה וזכות.

2. ביצוע התאמות כרטיסים ממוחשבות בספרי העסק, כולל התאמות קופה ובנקים, התאמות לקוחות וספקים וכרטיסי חובה וזכות.

3. עריכת תלושי משכורת עבור עובדי העסק, כולל תחשיבי עלויות עובד-מעביד, וסיוע בהפקת דוחות שכר שנתיים, טופסי 106 לעובדים ודוחות 126 לרשויות המס.

4. דיווחים שוטפים לרשויות המס, מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, בהתאם לדרישות החוק. 

5. הגשת דוחות שנתיים למס הכנסה.

6. אנו מייעצים ומעניקים סיוע בהחזרי מס ומע"מ.

7. אנו מספקים שירותי עריכת הצהרת הון ועריכת דוחות אישיים למס הכנסה לעסקים ולמנהלים בעלי שליטה, וכמו כן מייעצים ללקוחותינו באופן שוטף.

8. תכנון מס שוטף, המתבצע באמצעות מעקב וניטור סכום המקדמות המשולמות למס הכנסה, על מנת ליצור אופטימיזציה של תשלומי המס: שלא יהיו עודפים מצד אחד (ובכך יקשו על תזרימי המזומנים של העסק), ולא חסרים מצד שני (ובכך ייצרו חובות כבדים יותר בעת הגשת הדוחות השנתיים). 

9. הכנת מאזני בוחן חודשיים, רבעוניים ושנתיים; סגירת מאזן בוחן על בסיס חודשי, רבעוני ושנתי.

10. בקרה שוטפת של תזרים המזומנים והתשלומים של העסק: ייעוץ וסיוע לניהול מיטבי של תזרימי המזומנים בעזרת תוכנות וכלים מתקדמים.

Share by: