ייעוץ והגשת דוחות מס

ייעוץ והגשת דוחות מס

הגשת דוחות תקופתיים והתנהלות מול רשויות החוק ומוסדותיו הבירוקרטיים הם חלק מחייו של כל עסק פרטי.... אנחנו פה כדי לסייע!

לא תמיד ברור מדוע נדרש בעל עסק חדש להצהיר על נכסים שעמדו ברשותו קודם להקמת העסק – שירותי הנהלת חשבונות מקצועיים לעסק המשלבים ייעוץ והגשת דו"חות מס יכול להקל באופן משמעותי על בעל הארגון ומנהליו ולאפשר לו להתפנות לבניית העסק, הרחבת פעילותו ושגשוגו. 

עם פתיחת עסק חדש, יידרש בעליו ראשית דבר לרשום אותו ברישומי הרשויות, קרי במשרדי מס הכנסה, מס ערך מוסף ובמוסד לביטוח לאומי. הדו"ח הראשון שעליו יהיה להגיש הוא דו"ח הצהרת הון המפרט את מצבו הכלכלי ואת כל נכסיו (וחובותיו), כך שבעתיד אפשר יהיה להשוות ואם יידרש אז גם להוכיח, שאכן אורחות חייו תואמות את הצהרותיו בכל הקשור להכנסות ולהוצאות של העסק.

בהמשך הדרך, נדרש כל עסק, קטן כגדול, להגיש למוסדות האמורים דוחות תקופתיים (רבעוניים ושנתיים) המצהירים על הכנסות העסק. על דוחות אלה להיות מוגשים בזמנים הקבועים בחוק ואשר אינם ניתנים לשינוי. לצד ההכנסות עליהן יחוייב בתשלום מס, יהיה בעל העסק זכאי להזדכות בגין הוצאות מוכרות - כל אותן הוצאות המשמשות את הפעילות העסקית ומאפשרות את קיום העסק. 

תכנון מס אופטימלי הינו חלק הכרחי ובלתי נפרד מהשירות של רואה החשבון ללקוחותיו, כיועץ הכספים של העסק!

כל בעל עסק בישראל בין אם הוא עוסק פטור או מורשה או בעל חברה או בעל מניות בחברה נדרש להגיש דוח שנתי למס הכנסה. דוח זה כולל את כל ההתנהלות הכספית של העסק או האדם המגיש אותו בשנת הכספים שחלפה.

הגשת דוחות מס לא מדוייקי או לא נכונים (גם אם בתום לב ומתוך אי ידיעה) או אי הגשתם היא מתכונת בטוחה לאי נעימויות, חוסר אמון מצד רשויות המס הגורר חקירות ובירורים מקיפים ועלול להוביל לקבלת דוחות וקנסות מיותרים.

שירותי ייעוץ והגשת דו"חות מס מיועדים לכל אלה המנהלים את הנהלת החשבונות שלהם בעצמם. לאלה אנחנו מעניקים הכוונה וסיוע בנושאי מסים המחייבים ידע, ניסיון והיכרות עם רשויות המס בישראל. אנו מעניקים ייעוץ בתכנון מיטבי של המס כדי לוודא התנהלות תקינה וחוקית מול הרשויות, ועם זאת מציעים את היכרותינו הרחבה עם החוקים והכלים על מנת לעשות בהם שימוש אופטימלי להפחתת חבות המס ככל שהמחוקק מאפשר. 

השירותים שאנחנו מעניקים: 

עריכה והגשה של דוחות מס שנתיים לחברות: תחום מיסוי החברות דורש ידע ספציפי והיכרות עם חוקי החברות המורכבים. עריכה והגשת דו"חות של חברה חייבת להיעשות תחת פיקוח של רואה חשבון מורשה ובחתימתו. למשרדנו ניסיון רב וידע מקצועי עשיר בכל הנוגע לתכנון וייעוץ מס נכונים, התאמת מדרגות המס וניצול הטבות המס במסגרת החוק כך שיובילו להפחתת התשלומים ככל הניתן וצמצום חובות. משרד רואה חשבון מוטי אנאקאר יכין ויגיש עבורכם את הדוחות תוך שימת לב למקסום ההטבות המגיעות לעסק שלכם על פי החוק. הדוח אומנם יכול להיות מוגש לבד, אך הגשת הדוח על ידי רואה חשבון, תסייע לעמידה בתנאי החוק ותמנע תשלום עודף ואף טעויות. הדוחות יוכנו בהתאם להנחיות המשתנות של הגופים המקצועיים תוך שקיפות מלאה מול לקוחותינו וישמרו לשימוש חוזר של הלקוח בעת הצורך.

עריכה והגשה של דו"חות מס שנתיים ליחידים: עבור עסקים קטנים המנהלים את פעילותם הפיננסית השוטפת בכוחות עצמם, יכול להיות הדו"ח השנתי להוות עניין סבוך ומורכב מאוד. אנו מסייעים לעוסקים עצמאיים - עוסק פטור או עוסק מורשה – בעריכת הדוחות ובהגשתם למס ההכנסה. תכנון מס אופטימלי משמעותו הפחתתו למינימום האפשרי במסגרת החוק. תכנון מס נכון עשוי לחסוך סכומי כסף משמעותיים ביותר לעסק ובכך להגדיל את רווחיו.

הגשת דו"ח הצהרת הון: לעתים יידרש העוסק העצמאי, בעל העסק או בעל מניות בחברה להעביר דיווח מדוייק לרשויות המס על כלל הנכסים והחובות שלו – דירות, כלי רכב, הלוואות וחובות, ירושות, תוכניות חיסכון. תכולת בית, זכויות בנכסים, משכנתאות ועוד ועוד. מידע זה נשמר אצל רשויות המס ובבדיקות חוזרות הנעשות מידי מספר שנים, יאפשר להן לבדוק האם הכנסותיו תואמות לחבות המס שנקבעה עבורו. למשרדנו ניסיון רב בהכנת הצהרות הון לכל סוגי המגזרים והעוסקים - אנו מסייעים בהכוונה ואיסוף של החומר הנדרש לצורך הגשת ההצהרה ובהגשתה. הצהרה מלאה ומדוייקת תמנע בירורים וחקירות בעתיד. 

ייעוץ מס בתכנון הקמת עסק חדש: רצוי וכדאי מאוד לעסקים בתחילת הדרך, בשלב בו קשה עדיין להעריך את היקף הפעילות ואת הצפי להכנסות (ולהוצאות) של בית העסק. 

ייעוץ ותכנון בנושאי שכר עובדים, קרנות השתלמות, רכישות ציוד לעסק ותכנון תוכניות חיסכון תוך מחשבה תחילה, היכרות והבנת ההשלכות הצפויות מכל פעולה כזו על חבות המס.

ייצוג בדיוני שומות מול רשויות המס: אנו מעניקים ליווי מקצועי ומנוסה, המבטיח שמירה על זכויות העסק ובעליו.


Share by: